Про “пізнавати” і “пасти”

Jesus, the Good Shepherd John 10:14

Ісус – добрий Пастир

Слова пізнавати і пасти нам знайомі не лише з Біблії… Слово пізнавати є близьким до дізнаватися, набути знань. Слово пасти означає доглядати за худобою, щоб та їла травичку.

У Біблії слово пізнавати нам трапляється вже на перших сторінках: І пізнав Адам Єву, жінку свою, і вона завагітніла, і породила Каїна, і сказала: Набула чоловіка від Господа. (Буття 4:1). В цьому випадку воно означає інтим, точніше набуття нового досвіду інтимного життя.

Проте найчастіше пізнання зустрічаємо в контексті пізнання Бога: Страх Господній початок премудрости, а пізнання Святого це розум. (Приповісті 9:10).

Що ж таке пізнання? Я не проводив великих досліджень, але з того, що я бачу у Слові Божому, розумію, що пізнання – це особливий вид набуття знань, розуміння. Пізнання – це досвід особистого переживання і розуміння.

Зараз трапляються протестанти, які зводять пізанння до вивчення… О, як вони помиляються! Християнське знання (вчення) не є повністю подібним до якогось іншого знання з кількох причин. Об’єктом різних наук (фізики, хімії, біології) є матерія, в той час, як об’єктов богослів’я є Сам Творець. А оскільки Бог є не просто Живої Істотою, а Творцем, намудрішим з усіх живих, то просто вивчати його “під мікроскопом” абсолютно неможливо. Неможливо просто начитатися “теорії” про Бога і “пізнати” його таким чином. Звичайно “теорія” (в нашому випадку Біблія) грає своє важливу роль, але повноцінне пізнання приходить комплексно, і в цьому важливими є особистий досвід служіння, християнського життя.

Наведу хороший приклад – смирення. Ви не можете отримати пізнання смирення просто читаючи Біблію. Ви можете вивчити всі вірші зі словом смиренням і безперестанку цитувати їх різними мовами, але пізнання самого смирення не відбудеться. Чому? А тому, що смирення це щось більше, ніж знання про смирення. Страх Господній це щось більше, ніж знання про страх. Це треба пережити, це має пройти крізь тебе.

Апостол Павло писав: Бо я пересвідчився, що ні смерть, ні життя, ні Анголи, ні влади, ні теперішнє, ні майбутнє, ні сили, ні вишина, ні глибина, ані інше яке створіння не зможе відлучити нас від любови Божої, яка в Христі Ісусі, Господі нашім! (Римлянам 8:38-39). Чому “пересвідчився”? Чому не почитав Тору і просто там побачив? Тому що досвід є частиною пізнання.

Християнське життя не можна, навіть шкідливо зводити до набуття знань. До речі, так воно ніде і не працює.

Тепер про “пасти”. Ми розуміємо, що служителі мають пасти стадо – про це Ісус казав Петрові (Івана 21:15-17), але не тільки. Що ж одначає “пасти”? Чомусь для когось “пасти” означає навчати, навчати, навчати, а кажучи точніше – читати лекцію. Звичайно, що якісна проповідь важлива, але є лише одним з багатьох елементів якісного “пасти”. Служитель має дбати про стадо, знати його духовні і не тільки духовні потреби. Служитель має навчати і через проповідь і через особисте наставлення. Служитель має показувати власним прикладом як жити християнським життям. Тут мова йде не лише про мораль, а про певні практики, певні служіння. Якщо проповідь про євангелизм була на відмінно, а самого євангелизму в житті служителя нема, то навчити благовістя буде в рази важче, якщо взагалі можливо…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s