Облога Євангелії – Зейн Ходжес

 

Вчора ввечері Джиммі повірив у Господа Ісуса Христа як свого Спасителя. Сьогодні він прокинувся переповненим радістю, якої він ніколи раніше не відчував.

По дорозі на роботу він зустрічає свого друга Білла. Білл завжди називає себе християнином. До того ж він читає багато богословських книг. А от Джиммі дотепер богослов’я не дуже цікавило.

Гей, Білле, — починає розмову Джиммі, — знаєш, що трапилося? Вчора ввечері я спасся! Я повірив у Христа як свого Спасителя. Тепер я знаю, що потраплю до Небес!

Хм… — відповідає Білл, — мабуть, тобі не слід говорити про це аж так однозначно. Як-не-як, ти ж не знаєш точно, чи підеш ти на Небо.

Ти про що? — запитує Джиммі. — У Біблії ж сказано: «Віруй в Господа Ісуса Христа, і будеш спасенний», саме це я і зробив.

Білл кинув на Джиммі мудрий і кмітливий погляд. Той самий, що знаючі богослови вміють кидати на нетямущих і ненавчених.

Але чи по-справжньому ти повірив? Можливо, ти повірив лише психологічно.

Що ти маєш на увазі? — тепер Джиммі почувається трохи засмученим.

Я маю на увазі, — каже далі Білл глибокодумно, — що ти поки що не можеш точно знати, чи є у тебе справжня рятівна віра.

Як же я можу переконатись у цьому?

Зі своїх вчинків. Тобі доведеться почекати і подивитися, чи житимеш ти справжнім християнським життям.

Джиммі приголомшений.

Тобто ти хочеш сказати, що якщо я грішитиму, то я взагалі не християнин?

Ні, я не це маю на увазі. — Заспокоює його Білл. — Усі християни час від часу спотикаються.

Але як сильно вони спотикаються? Тобто, наскільки сильно я маю згрішити, щоби знати, що я не спасенний?

Ну, тобі неможна грішити дуже сильно і дуже довго.

Але наскільки сильно? Наскільки довго? — Джиммі відчуває безвихідь.

Я не можу сказати напевно. Але справжній християнин не має звички грішити. Якщо ти виявиш, що практикуєш гріх, це свідчитиме про те, що у тебе ніколи й не було справжньої рятівної віри.

А якщо протягом декількох років я буду жити добре, а потім розпочнуться проблеми?

У такому випадку ти, можливо, ніколи й не був спасенним.

Можливо? Що це означає?

Це означає, — каже Білл серйозним голосом, — що тобі, можливо, доведеться чекати аж до кінця свого життя, перш ніж ти зможеш впевнитися, що ти справжній християнин. Ти маєш постійно робити добрі справи, а інакше — твоя віра не була справжньою.

То, на твою думку, я зможу знати, що я спасенний, до того, як помру?

Можливо. Слухай, Джиммі, мені потрібно поспішати на роботу. Поговоримо про це якось іншим разом. Гаразд?

Так, добре. До зустрічі, Білле.

Білл пішов на роботу. Джиммі почувається спустошеним. Від усієї радості минулого вечора раптом не залишилося й сліду. Тепер його переповнюють питання та сумніви.

Джиммі пав жертвою облоги Євангелія.

img_4749

Ця історія – лише одна з багатьох, яка ілюструє тенденції у євангельському світі. Багато людей, семінарій, церков та християнських течій хочуть зробити Євангеліє більш складним та заплутаним. Одні йдуть шляхом додавання діл до віри, інші – перевизначенням віри. Непомітно, крок за кроком, більшість протестантів повернулися або до католицького розуміння спасіння, або до близького до нього.

У книзі “Облога Євангелія” Зейн Ходжес дуже доступно і переконливо навчає про різницю між спасінням (оправданням) і учнівством. Змішування цих двох різних категорій в одну купу призводить до перекручення Христової Євангелії та зміщення акцентів. Неправильне Євангеліє не веде до спасіння.

У книзі автор пояснює такі ключові місця як розділи з Євангелія від Івана, Якова 2, Луки 14, 1 Івана, Євреям 6 і 10. Велику частину приділено поясненню взяємозв’язку віри і діл. Головна думка книги – спасіння Бог дає цілком безкоштовно, через віру в Христа, а за учнівство (слідування за Христом) треба платити ціну (змінюватися, зростати духовно, проявляти і віру і діла, переглядати свої цілі і цінності і т.д.).

Безперечно, цю книгу варто прочитати всім, хто цікавиться протестантизмом взагалі та сотеріологією (вченням про спасіння) зокрема.

Книгу можна отримати безкоштовно. Для цього напишіть мені на електронну пошту або зателефонуйте.

Назва книги в оригіналі: The Gospel Under Siege by Zane C. Hodges.

Як християнин може переконатись, що він дійсно спасенний? І яку роль відіграють віра, діла, хрещення та посвята в здобутті цієї впевненості у спасінні? Мені ще не доводилось читати більш незвично біблійних відповідей на ці запитання, ніж ті, що ми знаходимо в книзі «Облога Євангелія».
– С. Креґ Глікман, колишній професор Систематичного богослов’я в Даллаській богословській семінарії

Увага! Може виявитися, що ви дотримуєтесь саме тих традиційних поглядів, яким у цій книзі кидається виклик. Ця книга є обов’язковою для тих, хто бажає краще розуміти найважливішу з усіх тем
– Боб Браянт, пастор церкви «Cypress Valley Bible Church» (Маршалл, Техас)

img_4750

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s