Вознесіння Церкви і Друге пришестя Христа – чи це одна й та ж подія?

Протягом майже всієї історії Церкви – уривки 1Коринтян 15:50-55 і 1 Солунян 4:13-18 розглядалися в зв’язку з Матвія 24:27-31, 37-41.
І тому, в історії Церкви – багато людей припускали, що Вознесіння відбудеться під час Другого Пришестя Христа.
Але з часом – коли люди почали вивчати пророцтва набагато серйозніше, ніж раніше – виникло інше тлумачення 1 Кор.15 і 1 Сол. 4.

Отож, існує кілька вагомих відмінностей між Вознесінням і Другим Пришестям Христа.

Перше – в Вознесінні з землі забирається Церква (1 Сол.4:17) – у другому пришесті забираються невіруючі – Мт.24:27-28, 37-41.

«Як було за днів Ноєвих» – у дні Ноя з землі, через потоп, були забрані всі невіруючі.

Друге – в Вознесінні Церква зустрічається з Господом на небесах (1 Сол.4:17) – а в Другому Пришесті вона повертається на землю – 1Сол.3:13; Юд.14-15; Зах.14:3-5.
Дивіться – навіщо Богу возносити Церкву, щоб потім негайно повернути її назад на землю?

Також зверніть увагу на те, що святі одягнені в білий одяг – Одкр.19:14.
І я думаю, що вони отримали свій білий одяг на Судилищі Христа “Бема” (наразі ми не будемо обговорювати різницю між Судилищем Христа і Судом Великого Білого Престолу).
Дивіться – я вірю в те, що Господь звільнить Церкву (через Вознесіння) від суду Великої Скорботи.
І потім Він повернеться зі Своєю Церквою, щоб встановити Тисячолітнє Царство і правити світом.

Третє – Вознесіння є розрадою/потіхою – 1Сол. 4:18, в той час як друге пришестя Христа буде жахливим – Отк.6:15-17.

Четверте – Вознесіння особливим чином належить Церкви – це щось особисте між Церквою і Христом (Дії 1:11) – в той час як Друге Пришестя Христа буде публічним і матиме світові наслідки (Обяв.1:7).

П’яте – Вознесіння може статися в будь-який момент – Як.5:7-9; Рим.13:11-13; 1 Сол.5:6; Тит.2:13 в той час як Друге Пришестя Христа вимагає безлічі знамень перед своїм настанням – Мт. 24:33.

Шосте – відмінність тем 1-го і 2-го послань до Солунян = Вознесіння і 2-ге Пришестя так ніби це дві різні події.

Тому повернення Христа буде відбуватися в двох різних стадіях.
Спершу, Він прийде за Церквою перед Великою Скорботою – потім за Ізраїлем в кінці Скорботи.

Дивіться – таким же чином, як і в Старому Завіті страждання Христа і Його прославляння виглядають як одна майбутня подія – а ми зараз знаємо, що це дві різні події – те ж саме можна сказати і про Повернення Христа.

Перша частина повернення Христа призначена для того, щоб забрати Церкву на небеса і друга буде, коли Христос повернеться на землю в кінці Великої Скорботи, щоб відновити Ізраїль.

Давайте відкриємо 1Кор.15:51-52.
Зверніть увагу на в.51 – Павло відкриває їм таємницю.
І під таємницею тут, я думаю, Павло буде обговорювати те, про що раніше було невідомо.
Це те, про що він дізнався за допомогою спеціального божественного одкровення – як буде відроджена Церква.
І це не обговорювалося в Старому Завіті.

Пам’ятайте про те, що Церква названа таємницею – тим, що ніколи не обговорювалося в Старому Завіті.
Все, що ми бачимо в Старому Завіті про Церкву, в кращому випадку є дуже розмитим – Бог благословить в майбутньому поган.
Але нічого конкретного в Старому Завіті про те, що Бог благословить їх через нову духовну організацію звану Церквою, ми не бачимо.
Ви будете марно шукати щось подібне в Старому Завіті.
І тому Павло відкриває їм іншу таємницю щодо Церкви – таємниця, яка не розкривається в Старому Завіті.
Ось чому я вірю в те, що в даному випадку Павло не обговорює Друге Пришестя Христа.
Чому?
Тому що існує безліч уривків в Старому Завіті, які говорять про те, що Месія прийде на землю.
І тому Друге Пришестя не можна назвати таємницею – воно ясно відкривається в Старому Завіті.
Але Вознесіння Церкви з упевненістю можна назвати таємницею.

І Павло додає тут у в. 52, що ця таємниця Вознесіння або воскресіння Церкви відбудеться в одну мить.
Тут ми говоримо про період часу, настільки швидкий, що його не можна виміряти.
Слово раптом говорить про дуже швидкий момент.
Вознесіння або воскресіння Церкви не буде тривалим процесом, але миттю.
І він говорить про те, що мертві воскреснуть, і ми змінимося.

І після цього Павло додає, що це станеться зі звуком Останньої Труби.
Тепер, багато людей припустили, що Остання Труба є посиланням на Останню Трубу в Мт.24:30-31.
Інші кажуть, що вона тотожна Останній Трубі в книзі Одкровення.
Але це малоймовірно.
Проблема в тому, що Павло ніде в 1 Коринтян не згадує жодні інші труби.

Я думаю, краще сприймати цю трубу як останню трубу віку Церкви.
Сенс терміна «остання» в тому, що вона закриває вік Церкви.
Коли труба прозвучить – історія Церкви завершиться, і Бог врятує всіх віруючих віку Церкви, звільняючи їх від наступаючого гніву – звільняючи їх від Великої Скорботи.
Дивіться – труби використовувалися в Старому Завіті для того щоб закликати людей на збори.
І тому Бог збере всю Церкву для її воскресіння на небо, щоб вона могла пробувати з Христом.
І це станеться з Трубним звуком.

Давайте відкриємо 1 Солунян 4:13.
Тут Павло дає настанови щодо тих Християн, які вже померли.
Фактично – все виглядає так, що деякі віруючі в Солунах подумали, що ті хто помер якимось чином пропустять Вознесіння Церкви.
І тому Павло виправляє їх нерозуміння.
І вони повинні засвоїти, що ніхто не пропустить Вознесіння Церкви – 1 Солунян 4:14.
Бачите, наше воскресіння пов’язано з воскресінням Христа.

І якщо Він воскрес – це гарантує і наше воскресіння – померли ми або ж ще живі – ми так чи інакше будемо з Господом.
1Солунян 4:15-17 – тут Павло описує порядок воскресіння.
Мертві воскреснуть першими і потім воскреснуть ті, хто залишався живим.

Тепер, Павло перераховує 5 послідовних подій що до Вознесіння.
Перше – йдеться про те, що Господь зійде з небес з наказом – який накаже зібрати всіх християн.
І це станеться паралельно з голосом Архангела і труби Божої.
І тому, перше, Господь сходить.
Друге – спершу, воскресають мертві у Христі.
Третє – ті, хто буде живий, возносяться з ними.
Четверте – ми всі збираємося на небесах.
П’яте – ми на завжди будемо з Господом.

Таким чином, вознесіння це велика зустріч всіх живих і мертвих періоду Церкви.
Тепер, вознесіння дає нам велику втіху і спокій перед лицем смерті – 1 Сол.4:18.
Вознесіння прибирає жало смерті – 1 Кор.15:54-56.
Вознесіння прибирає смуток і безнадію – 1 Сол.4:13-15.
Вознесіння означає, що ми будемо жити вічно з Христом – Ів. 14:1-3; 1 Сол. 4:17.
Вознесіння також дає нам надію, котра очищає і освячує нас – 1 Ів.3:1-3.

Отож, як ви бачите, Вознесіння і Друге Пришестя Христа це дві різні події, котрі не варто плутати одну з одною.

Автор: Мунько Василь Олександрович,
пресвітер церкви, бакалавр богослів’я

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s